Syyslomaviikko hiljensi koulun ja projektissa on menossa hiljaiselovaihe. WWF:n pandapalkintohakemukseen pyydettiin lisätietoja, joten emme ole karsiutuneet ainakaan ihan ensimmäisellä kierroksella. Aikaisempina vuosina palkinto on julkaistu joulukuun alkupuolella. Mikäli tunnustus osuu kohdallemme, suuntaamme toimintaamme vielä enemmän ulospäin. Teemme joka tapauksessa ohjeistuksen, jonka perusteella tavallinen koulu voi hankkia tuulivoimalan itselleen. Opetusmateriaalin laadinta aloitetaan lukiolle soveltuvasta materiaalista, mutta perusopetus ja ammatillinen tarvitsevat myös materiaalia. Tavoitteenamme on madaltaa kynnyksiä tuulivoimalle koulujen kautta. Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiön apurahapäätös on odotettavissa marraskuun alussa.
Tuulienergiasta ja tuulivoimaloiden (isojen) sijoittelusta löytyy tietoa myös Ilmatieteen laitoksen sivuilta, josta tuo kuvakin on peräisin. Tuulen nopeus on tietenkin ratkaisevaa tehon kannalta, mutta pienillä nopeuksilla toimivien "takapihayksiköiden" sijoittaminen ja alkuinvestoinnit ovat helpommin ratkaistavissa. Tuulella on tuotettu energiaa hajautetusti jo tuhansia vuosia, asia on vain unohdettu kun sähköä on saatu töpselistä.
Tuulienergiasta ja tuulivoimaloiden (isojen) sijoittelusta löytyy tietoa myös Ilmatieteen laitoksen sivuilta, josta tuo kuvakin on peräisin. Tuulen nopeus on tietenkin ratkaisevaa tehon kannalta, mutta pienillä nopeuksilla toimivien "takapihayksiköiden" sijoittaminen ja alkuinvestoinnit ovat helpommin ratkaistavissa. Tuulella on tuotettu energiaa hajautetusti jo tuhansia vuosia, asia on vain unohdettu kun sähköä on saatu töpselistä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti